Prestaties en resultaten

2013

2013
Legrand in enkele cijfers

Innovatie, de regelmatige lancering van nieuwe producten met hogere toegevoegde waarde en acquisities zijn de belangrijkste factoren voor de groei van de Legrand Group. Legrand realiseert bijna 2/3 van zijn omzet met productgroepen op haar lokale markten waar we een nummer 1 of nummer 2 positie innemen, zoals in Frankrijk, Italië, de Verenigde Staten, Brazilië, Rusland, India, China, Mexico, Nederland en België.

Doelstellingen voor 2013 volledig gerealiseerd
  • Record-hoog netto-inkomen: € 531.000.000 (een stijging van bijna 5%); 
  • Recordhoogte netto marge: 11,9%;
  • Organische omzetgroei van +0,5%

Uitbreiding van de groep posities
  • 57% van de omzet gerealiseerd in de VS/Canada en nieuwe economieën in 2013;
  • 26% van de omzet gerealiseerd in de nieuwe marktsegmenten in 2013;
  • 6 acquisities in de afgelopen 12 maanden aangekondigd.